Jesteś zainteresowany konkretną ofertą?
Skontaktuj się z nami
Poproś o wycenę i szczegóły!
biuro@e-awos.pl
+48 575 701 105
Jesteś zainteresowany konkretną ofertą?
Skontaktuj się z nami
Poproś o wycenę i szczegóły!
biuro@e-awos.pl
+48 575 701 105

Program Aquarius
Program nagrodzony GRAND PRIX Targów WOD-KAN w kategorii „technologia”.
Lider w Polsce w zakresie wdrożonych gmin – ponad 560 zaufanych klientów.
- Skuteczne prowadzenie ewidencji w zakresie nieczystości ciekłych
- Prawidłowy nadzór nad gospodarką wodno-ściekową
- Wsparcie samorządów, oczyszczalni ścieków oraz przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych

Plany Bezpieczeństwa Wody
Obowiązek wykonania PBW wynika z Dyrektywy Unii Europejskiej 2020/2184 w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi.
PBW musi wykonać dostawca wody, czyli samorządowy zakład budżetowy lub spółka wodno-kanalizacyjna.
Ostateczny termin wykonania to 31.12.2026 r.

Gminny Plan Zaopatrzenia w Wodę w Sytuacjach Kryzysowych
Gminny plan zaopatrzenia w wodę w sytuacjach kryzysowych to kluczowy dokument, który ma na celu zapewnienie mieszkańcom dostępu do wody pitnej oraz ochronę przed skutkami niedoboru wody w sytuacjach nadzwyczajnych (np. katastrofy naturalne, awarie sieci wodociągowych, zanieczyszczenia wody, zagrożenia związane z konfliktami zbrojnymi). Zapewnienie bezpieczeństwa dostaw wody stanowi obowiązek gminy, dlatego też dokument stanowi
Jest to integralny element Gminnego planu zarządzania kryzysowego i stanowi jego uzupełnienie umożliwiając wprowadzenie procedur postępowania w razie sytuacji kryzysowej.

Analizy ryzyka ujęć wody
i strefy ochronne
Ustawa Prawo wodne, która zaczęła obowiązywać od 1 stycznia 2018 r. unormowała obowiązek w drodze art. 120 – 132 ustanowienia strefy ochronnej obejmującej teren ochrony pośredniej ujęć wody. Art. 133 ust. 3 tejże ustawy, nakłada na właściciela ujęcia wody obowiązek przeprowadzenia analizy ryzyka obejmującej ocenę zagrożeń zdrowotnych w oparciu o dokumentację hydrologiczną lub hydrogeologiczną.
Obowiązek przeprowadzenia analizy (art. 133 ust. 4, ust. 5) mają: właściciele ujęć wody realizujący zadania w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę, także właściciele indywidualnych ujęć wody, jeżeli woda przeznaczona jest do spożycia przez ludzi.
Analizę należy aktualizować co 10 lat.

Przegląd/wyznaczenie obszarów i granic aglomeracji
Zgodnie z art. 92 Prawa wodnego wójt, burmistrz lub prezydent miasta ma obowiązek co 2 lata od daty uchwalenia, dokonać przeglądu obszarów i granic aglomeracji oraz zaistniałych zmian równoważnej liczby mieszkańców w aglomeracji.
W zależności od wyniku przeglądu, może wiązać się z koniecznością zmiany obszarów i granic aglomeracji.

Audyt nieczystości ciekłych
Kompleksowa analiza i rekomendacje dotyczące lokalnego systemu oczyszczania ścieków, mające na celu dostosowanie go do potrzeb mieszkańców.
Opracowanie obejmuje:
* Analizę źródłową, w tym ewidencję zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków, kontrolę dokumentacji i przedsiębiorców, ocenę stanu technicznego oraz identyfikację braków w infrastrukturze,
* Rekomendacje prawne i organizacyjne, obejmujące projekty uchwał, zarządzeń i wzorów dokumentów, które ułatwią gminie skuteczne zarządzanie gospodarką ściekową, w tym kontrolę i egzekwowanie obowiązków właścicieli nieruchomości.
Dzięki naszej ekspertyzie gmina uzyska jasne wytyczne dotyczące modernizacji systemu, niezbędnych nakładów finansowych oraz optymalizacji procedur administracyjnych.

Analiza i audyt stanu gospodarki odpadami komunalnymi
Obowiązek wykonania analizy wynika z art. 9tb ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Podlega obowiązek publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej. Konsekwencją braku wykonania i publikacji może być kara finansowa do 100 000 zł.
Audyt stanu gospodarki odpadami komunalnymi polega na dogłębnej analizie funkcjonowania systemu, zdiagnozowaniu problemów i określeniu rekomendacje mające na celu usprawnienie działania gospodarki odpadami komunalnymi, co bezpośrednio przekłada się na zredukowanie kosztów ponoszonych w ramach gospodarki odpadowej.

GOZ lokalnie
W ostatnim dziesięcioleciu systematycznie rośnie ilość zużywanych surowców pierwotnych oraz ilość wytwarzanych odpadów, co negatywnie wpływa na środowisko naturalne, zwiększa emisję zanieczyszczeń oraz gazów cieplarnianych. W związku z tym, od kilku lat priorytetem Parlamentu Europejskiego jest wypracowanie polityk, które mają poprawić gospodarkę odpadami i pomóc w przejściu od gospodarki liniowej do gospodarki o obiegu zamkniętym.
Transformacja GOZ jest szczególnie istotna z punktu widzenia organizacji samorządu terytorialnego. Specyfikacja funkcjonowania JST sprawia, że jednostki te mają ogromny wpływ na transformację gospodarki w GOZ, świadcząc usługi publiczne oraz wykonując swoje zadania, np. poprzez zarządzanie środkami publicznymi, odpadami, wsparcie lokalnych przedsiębiorstw, promowanie zrównoważonej konsumpcji i produkcji, a także edukację mieszkańców.
Nasze nowe rozwiązanie jest zgodne zarówno z krajowymi, jak i unijnymi regulacjami prawnymi. Poniżej przedstawimy Ci, w jaki sposób GOZ lokalnie może pomóc w spełnieniu tych wymagań.

Taryfy wodno-ściekowe
Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, zadaniem każdej gminy jest prowadzenie działalności w zakresie dostarczania wody, jak i odprowadzania ścieków.
Zadaniem organu regulacyjnego jest ustalanie i zatwierdzanie taryf wodno-ściekowych, które przygotowywane są na podstawie wytycznych zawartych Rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z 27 lutego 2018 r. w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryfy oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.
Zgodnie z przepisami, w taryfie należy policzyć koszty działalności związanej ze zbiorowym zaopatrzeniem w wodę i zbiorowym odprowadzaniem ścieków oraz podsumować dokonywaną sprzedaż, nie podnosząc cen w nieuzasadniony sposób.

Operaty wodnoprawne
Ingerencja w środowisko jaką jest pobór wód pociąga za sobą cykl obowiązków natury prawnej. Aby móc legalnie pobierać wodę należy uzyskać na to pozwolenie.
Operat wodnoprawny jest dokumentem specjalistycznym, który obowiązkowo załącza się do wniosku o uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego. Każdy operat wodnoprawny składa się z części opisowej oraz graficznej. Jego zadaniem jest uzasadnienie potrzeb wodnych danego użytkownika.
Przygotowanie operatu wodnoprawnego powinno być realizowane przez osoby doświadczone i kompetentne, które specjalizują się w zagadnieniach z zakresu gospodarki wodno-ściekowej oraz znają obowiązujące przepisy prawa wodnego.

Biogazownie komunalne
i rolnicze
Jednym ze sposobów na obniżenie kosztów ponoszonych przez gminę są: segregacja odpadów organicznych i przetworzenie ich w wysokokaloryczny nawóz oraz produkcja energii elektrycznej i cieplnej.
Takim rozwiązaniem jest biogazownia. Biogazownia może przyjmować i przetwarzać wszelkie, posegregowane odpady organiczne, począwszy od odpadów z produkcji rolnej, hodowlanej, przetwórczej – a kończąc na posegregowanych odpadach żywnościowych od każdego gospodarstwa domowego oraz osadach pościekowych z gminnej oczyszczalni.

Programy funkcjonalno-użytkowe (PFU)
Program funkcjonalno-użytkowy wprowadzono do systemu zamówień publicznych już w 2004 r. wraz z wejściem w życie ustawy Prawo zamówień publicznych. PFU obejmuje opis prac budowlanych, przeznaczenie ukończonych robót budowlanych oraz stawiane im wymagania architektoniczne, techniczne, ekonomiczne, materiałowe oraz funkcjonalne. Zgodnie z art. 31 ust. 2 Prawo zamówień publicznych, program funkcjonalno-użytkowany jest wymagany gdy zamierzamy przeprowadzić postępowanie dotyczące zamówienia publicznego obejmujacego: sporządzenie projektów budowlanych bądź wykonawczych, uzyskanie wymaganych przepisami prawa uzgodnień i zatwierdzeń opracowanego projektu budowlanego, uzyskanie pozwolenia na budowę, wykonanie robót budowlanych na podstawie sporządzonych projektów wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.